понеділок, 8 вересня 2025 р.

Фізичне виховання дітей у маленькій норвезькій комуні: досвід із перших вуст

 


Сьогодні у нашій спільноті ми ділимося відеозаписом цікавого інтерв’ю з Сергієм Олександровичем Моїсеєвим, кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».
У розмові він розповідає про власні враження від знайомства з системою фізичного виховання в одній із невеликих норвезьких комун:
🏡 У родині – фізична активність є природною частиною життя. Батьки щоденно заохочують дітей до прогулянок, активних ігор на свіжому повітрі, катання на велосипедах чи лижах, походах у гори.
👶 У дитячому садочку – рухова активність інтегрується в освітній процес. Діти значну частину дня проводять на дворі, незалежно від погоди. Акцент робиться не стільки на вправи, скільки на різноманітні ігри та взаємодію з природним середовищем.
🏫 У шкільному віці – велика увага приділяється урокам фізичної культури. Учителі урізноманітнюють заняття, поєднуючи традиційні види спорту з рухливими іграми та сучасними формами активності.
🎽 Позакласне виховання – комуна активно підтримує спортивні секції, клуби та гуртки. Багато дітей займаються спортом. При цьому важливим є принцип доступності – спортивні можливості відкриті для всіх, а не лише для тих, хто демонструє високі результати.
🔑 Основна ідея, яку підкреслює Сергій Олександрович: фізичне виховання у Норвегії розглядається як спосіб формування культури здорового життя та соціальної взаємодії, а не лише як розвиток спортивних досягнень.
Матеріали розміщені у фейсбук-групі "Освітня галузь «Фізична культура»: Спільнота практиків НУШ": перехід за покликанням

Немає коментарів:

Дописати коментар